środa, 14 marca 2012

Nasza pierwsza e-książka

Niedawno przypominaliśmy sobie wspólnie, jak do tej pory przebiegała nasza przygoda z komputerem. Okazało się, że dużo się nauczyliśmy i wiele rzeczy poćwiczyliśmy - oczywiście wspierał nas w tym komputer.
Mówiliśmy też o nowych rodzajach książek. Tych, które tworzy się z pomocą komputera. Udało się nam kilka obejrzeć, odczytać i odsłuchać.
Kiedy zastanawialiśmy się jak przedszkolaki, które nie potrafią jeszcze pisać mogą stworzyć własną książkę, przyszedł nam do głowy pomysł, żeby razem przygotować naszą elektroniczną opowieść. I tak powstała nasza "Przygoda z komputerem", którą teraz wszyscy mogą obejrzeć i posłuchać pobierając plik, który znajduje się poniżej:

Aby odsłuchać nagrań należy klikać ikony z głośnikami, aby przejść do następnej strony należy klikać prawą krawędź kartki.

52 komentarze:

  1. Witam. Bardzo fajny pomysł. :) Rewelacyjna bajka :) Moim pomysłem jest zrobienie takiej książeczki pod tytułem "Cztery pory roku w oczach dziecka".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam pomysł na zrobienie e - książeczki z każdego wyjścia czy wycieczki np ,,Nasze wyprawy " odtworzona za jakiś czas uwalnia wspomnienia.

      Usuń
  2. Stworzyłąbym książeczkę razem ze swoją grupą. Miałaby ona tytuł - Kalendarz grupy Motylki. Podzieliłabym dzieci na 12 małych zespołów, z których każdy wykonałby kartkę z innym miesiącem. Zwróciłabym uwagę na cechy charakterystyczne dla danego miesiąca oraz z jaką porą roku wiąże się on i jakie barwy towarzyszą tej porze roku. Po zakończeniu swej pracy dzieci naklejają kartkę z nazwą miesiąca przygotowaną przez nauczyciela i składają kalendarz od stycznia do grudnia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę wspólnie z dziećmi stworzyć e-książkę na temat "Moja rodzina". Dzieci narysują członków rodziny, przyniosą zdjęcia mamy, taty z domu. A następnie będą wypowiadać się na temat swojej rodziny. Tak powstanie piękny "Album rodzinny".

    OdpowiedzUsuń
  4. Można z dziećmi utworzyć e-książkę na temat zdrowego odżywiania. Można wykorzystać nasze ilustracje a także poprosić dzieci, aby narysowały zdrowe produkty. Następnie będą się wypowiadać na temat narysowanych produktów. musza uzasadnić swój wybór.

    OdpowiedzUsuń
  5. Stworzyłabym książkę elektroniczną pt. "Razem jest weselej" , w której umieściłabym rysunki z wizerunkami dzieci z grupy z komentarzem słownym (imiona) oraz sposoby wspólnej zabawy na zewnątrz, w przedszkolu czy w domu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książeczka urodzinowa z prezentami dla koleżanki, narysowane miłe przeżycia z ostatnich dni w grupie.Książeczka sprawia dużo radości dziecku oraz pomaga zintegrować grupę i okazać życzliwość wobec siebie nawzajem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pomysł na książeczkę multimedialną na temat zawodów oraz przedmiotów potrzebnych do wykonywania tych przedmiotów, np. kucharka - łyżka, garnek, waga, wałek,patelnia... Po obejrzeniu zdjęć dzieci będą mogły wymieniać te przedmioty. Z kolejnymi zawodami należy postąpić tak podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Posłuchałam i zapoznałam się tą ciekawą książką, którą uważam za bardzo ciekawy projekt zachęcający dzieci nie tylko do zabawy ale znacznie czegoś więcej. Poprzez tego typu formę edukacji dziecko staje się aktywnym uczestnikiem procesu nauczania, gdzie ma możliwość komentowania tego co dostrzega, wzbogacania i urozmaicania posiadanego zasobu słownictwa.
    Moją propozycją na stworzenie książki dla dzieci jest tematyka czysto przyrodnicza, która zatytułować można "Nasi czworonożni przyjaciele"

    OdpowiedzUsuń
  9. Posłuchałam książeczki i jestem pełna podziwu dla Pań i dzieci biorących udział w tym niekonwencjonalnym projekcie. Dla dzieci ta książeczka będzie miała wartość niezwykłą ponieważ to one same były jej twórcami. Osobiście chciałabym stworzyć podobne dzieło o tematyce przyrodniczej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny i innowacyjne pomysł, sam w swojej pracy bardzo chciałabym stworzyć, podobne ,,Dzieło" o tematyce zdrowotnej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, rewelacyjny pomysł tworzenia e-książeczek dla dzieci. Chętnie stworzyłabym książeczkę na temat nazw miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
  12. stworzyłabym książeczkę na temat wycieczek i wszelkich wyjazdów wspólnych z dziećmi, aby w wolnych chwilach wracać do wspólnie spędzonych chwil.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem mile zaskoczona tą propozycją.W miły sposób prezentowana prac dzieci.Uroczystość dnia "mamy i taty" lub "dzień babci i dziadka" to moja propozycja na prezent dla najbliższych.Dzieci w ten sposób nie tylko dają własnoręcznie wykonany prezent.Ale również rodzice/dziadkowie maja większą satysfakcje z otrzymanego własnoręcznego prezentu.Prezentacji możemy ując portrety,kwiaty, wspólne marzenia z rodziną lub miłe chwile spędzone w gronie rodzinnym.Tytuł mojej książeczki zatytułowałabym:"Grunt to rodzinka".

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł na kreatywną zabawę wspólnie z dziećmi.Pomysłów w mojej głowie roi się z chwili na chwilę coraz więcej...może tytuł " Polska moja ojczyzna". Każde dziecko rysuje obrazki przedstawiające symbole narodowe :
    flaga,godło,hymn,stolice(Syrenka,Królewski Zamek), góry(Tatry,góral/góralka),rzeki(Wisła),duże miasta Kraków(Smok Wawelski,Krakowiak/Krakowianka) Toruń(pierniczki),Gdańsk (port).W każdym dziecku wzbudzamy patriotyczne postawy.Jak ważny jest dla Polaka /Polki nasz kraj.Książeczka może być wzbogacona o podkłady muzyczne np.o Hymn Polski albo super piosenkę dla dzieci "Jestem Polka i Polakiem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo podoba mi się ta forma przekazu informacji.
    Moim pomysłem na książeczkę jest książeczka pt. "Moje emocje"
    Każde dziecko indywidualnie rysuje swoje emocje na twarzy i przelewa je na kartkę papieru.
    ( np. uśmiechniętej, smutnej, złej wesołej, wystraszonej).
    Ze wszystkich prac robimy książeczkę zawierającą zbiór wszystkich emocji.

    OdpowiedzUsuń
  16. E- książka to ciekawy pomysł. Wspólnie z dziećmi stworzyłabym książkę pt. ,,Dni tygodnia''. Dzieci w małych grupach narysują swoją ulubioną zabawę na wybrany przez siebie dzień. Następnie na kartkach przykleją napis z przygotowana wcześniej nazwą dnia tygodnia. Swoje prace ułożą w odpowiedniej kolejności i opowiedzą o tym , co narysowały. W ten sposób szybko przyswoją sobie nazwy dni.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna zabawa z tą książeczką. Ja zaproponowałabym książeczkę dla młodszych dzieci, szczególnie tych które płaczą na początku roku. Tytuł to "Smok Beksa Lala" byłaby to książeczka, która rozśmiesza dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawa propozycja zajęć zachęcająca dzieci do działania i stworzenia czegoś własnego. Moja propozycja to "Zwierzęta świata" zadaniem dzieci byłoby narysować zwierzęta w ich środowisku. Do tego zostałyby dołączone odgłosy tych zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna i innowacyjna metoda wspólnej pracy, skłaniająca przede wszystkim do działania naszych wychowanków. Ja chętnie stworzę książkę pt. " Rok w przedszkolu". Zdjęcia, wspólne prace oraz nagrania z różnych uroczystości.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pomysł z tworzeniem multimedialnej książki bardzo mi się podobał. W bardzo atrakcyjny sposób rozbudza zainteresowanie książką. Rozwija wyobraźnię i kreatywność, wzbogaca słownik a ponadto dziecko ma poczucie sprawstwa, że to dzięki niemu powstaje książka. Doświadcza też, że działając we współpracy z innymi można tworzyć ciekawe rzeczy.
    Wzorując się tym pomysłem można tworzyć wiele innych tematów. Mój pomysł na multimedialne książki to cykl tematów " od -do", np. "Od ziarenka do bochenka"

    OdpowiedzUsuń
  21. Małgosia pisze...
    Pomysł z tworzeniem multimedialnej książki bardzo mi się podobał. W bardzo atrakcyjny sposób rozbudza zainteresowanie książką. Rozwija wyobraźnię i kreatywność, wzbogaca słownik a ponadto dziecko ma poczucie sprawstwa, że to dzięki niemu powstaje książka. Doświadcza też, że działając we współpracy z innymi można tworzyć ciekawe rzeczy.
    Wzorując się tym pomysłem można tworzyć wiele innych tematów. Mój pomysł na multimedialne książki to cykl tematów " od -do", np. "Od ziarenka do bochenka"

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny pomysł udoskonalający współpracę z najmłodszymi wychowankami, ja bede chciała zrobić książkę pt. "Rok w przedszklou", zdjęcia, klipy audio i video z uroczystości przedszkolnych oraz róznego typu prace plastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam:) To bardzo fajny i dziekawy pomysł, który napewno wykorzystam do stworzenia wraz ze swoimi dziećmi książeczki, a nawet nie jednej a kilku min. "Razem jest bezpieczniej" dotyczyć będzie bezpieczeństwa nie tylko w ruchu drogowym ale i różnych czynnościach w życiu codziennym. Kolejny tytuł to "Zdrowy przedszkolak", opwiadać bedzie o zdrowym odżywianiu się i zachowaniu higieny.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny pomysł na wspólną pracę z przedszkolakami, bardzo dużo innowacji,która w pracy z najmłodszymi jest niezmiernie ważna. Moja propozycja na stworzenie książki dla dzieci dotyczyłaby uroczystości i różnych wydarzeń odbywających się w ciągu całego roku w przedszkolu tytuł : " Rok w przedszkolu". Znalazły by się w niej zdjęcia z różnych uroczystości, wycieczek, z zajęć/ prace plastyczne/ nagrania audio dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  25. Przedstawiona propozycja e- książeczki, zachęciła mnie do stworzenia wspólnie z dziećmi e- książeczki pt.Kodeks przedszkolaka. Dzieci współtworząc zasady, czułby się bardziej zobowiązane do ich przestrzegania. Byłaby to też odmienna forma współpracy z rodzicami przez umieszczenie zasad danej grupy na stronie internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam bardzo ciekawy pomysł na aktywizację dzieci nawet tych nieśmiałych.
    Moja propozycja na książeczkę multimedialną to jesień w sadzie i ogrodzie.
    Dzieci będą mogły przeprowadzić klasyfikację, a nawet pokazać kolegom jak zrobić pyszną sałatkę owocową lub warzywną a także jak przygotować soki owocowe lub warzywne, dowiedzą się o witaminach i zdrowym trybie życia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaproponowana forma multimedialnego przekazu głosu i obrazu, inspiruje do twórczej aktywności nauczycieli. Jest formą umożliwiająca poglądowe przekazanie podstaw technologii informacyjno- komunikacyjnych. Daje możliwość wprowadzenia dzieci w tajniki komputera – kliknięcie myszką, przesunięcie obrazu palcem. Pozwala odpowiedzieć na pytania : Co to jest komputer? Jak działa komputer? Dziecko może doświadczyć tego osobiście. Zaproponowałabym książeczkę stworzoną przez dzieci dla dzieci, zachęcająca do twórczej aktywności. Tytuł : Co kto wyczarował? Poniżej przedstawiam koncepcję realizacji pomysłu.
      Punktem wyjścia może być koło i wszystko to co będzie nawiązywało do bieżącej pracy, w celu realizacji podstawy programowej. Dzieci po zapoznaniu się z pojęciem koła, otrzymają możliwość wybrania spośród wielu kół jednego, z którego będą mogły coś wyczarować. Prace zostaną opatrzone wizytówką autora i zaprezentowane w formie multimedialnej książeczki. Wcześniej nauczyciel ustali zasady otwierania kolejnych stron.
      Prezentację rozpocznie nauczyciel , czytając tytuł książeczki – Co kto wyczaruje? Aby otworzyć następną stronę, kliknie w prawy dolny róg. Dzieci czytają imię autora. Autor rozpoczyna opowiadanie. Po skończeniu, klika w dolny prawy róg, otwierając stronę z pracą kolejnego dziecka. Dzieci głośno czytają jego imię, tym samym zapraszając do opowiadania swojego obrazka, itd.
      Zaproponowana aktywność rozwija wyobraźnię twórczą, sprawność dłoni, a multimedialna forma jej przekazu :
      1. utrwala wygląd wizytówek – realizacja celów innowacji „Własne imię do poznania pisma, której jestem autorką,”
      2. uczy cierpliwości w oczekiwaniu na swoją prezentację,
      3. uczy współdziałania w zespole,
      4. wyrabia odwagę w wypowiadaniu się na forum grupy,
      5. kliknięcie myszką staje się prawdziwym ” czary, mary. „

      Usuń
    2. Super, a moim pomysłem jest e - książeczka ,,Mały naukowiec, gdzie będą zdjęcia z doświadczeń robionych w przedszkolu. taka książeczka może być świetną pamiątką.

      Usuń
    3. Stworzyłabym książeczkę pt. "Owocowy raj". Przybliżałaby dzieciom różne rodzaje owoców, można je byłoby wykorzystać do klasyfikowania, przeliczania, odnajdywania cech wspólnych.

      Usuń
    4. Przygotowałabym z dziećmi książeczkę pt: "Owocowy raj". Dzieci miałyby możliwość przeliczania, klasyfikowania, szukania podobieństw i różnic. Kolejnym etapem byłoby zrobienie wspólnie soku owocowego.

      Usuń
    5. Bardzo świetny pomysł z tą e- książeczką ! Myślę, że moim tytułem książeczki był by tytuł " Bezpieczeństwo Gapcia" . Można zabrać najpierw dzieci na różne skrzyżowania ulic, gdzie dzieci obserwują znaki drogowe, ludzi przechodzących przez jezdnię, pojazdy poruszające się po szosie różnych kierunkach. Po powrocie rysują to co najbardziej zapamiętały i co związane jest z bezpiecznym poruszania się w terenie. Po namalowaniu patrząc na powieszone rysunki, wspólnie z nauczycielem tworzą bajeczkę.

      Usuń
  27. Pomysł powiem szczerze znakomity. Już na szkoleniu słyszałam o takich interaktywnych książeczkach. Moim pomysłem na stworzenie takiej interaktywnej książeczki byłoby np. przygotowywanie pamiątkowych Jasełek. Zaczęłabym od zdjęć robionych podczas zajęć otwartych, na których dzieci wraz ze swoimi bliskimi ozdabiają bombki i pieką pierniki, dalej, podczas prób dziecięcej twórczości, poprzez tworzenie wraz z rodzicami dekoracji sali, przygotowywanie ubrań i gadżetów potrzebnych do świątecznego przedstawienia, wspólne robienie poczęstunku dla dzieci i ich rodzin, w tle piękne kolędy i zapach piernika i pomarańczy (tylko jak go dodać :-)).
    Kolejny pomysł na taką książeczkę to np. Sezonowe warzywa, bądź owoce, lub np. zwierzęta zimujące w Polsce i przylatujące do nas na czas zimy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Podobała mi się propozycja stworzenia książeczki multimedialnej. Treść tej którą obejrzałam, jest mało interesująca dla osób nie mających wiedzy na temat funkcjonowania grupy.Sama forma przedstawienia obrazu i dźwięku, inspiruje do działania i tworzenia na miarę swoich potrzeb i potrzeb dzieci które prowadzę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam, też uważam, że jest to ciekawe i innowacyjne. Moja propozycja na książeczkę to ,, Jesień" w sadzie, w polu, w lesie. Zamieściłabym tam prace plastyczne związane z tematem, jesienne krajobrazy, jesienne dary natury. Przedszkolaki oglądając mogłyby opowiadać o tej jesieni, przez co utrwaliłyby wszystkie zdobyte wiadomości na temat jesieni

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspólnie z dziećmi stworzyłabym książeczkę ,,Wesoły alfabet", jako pomoc do ćwiczeń rozwijających słuch fonematyczny, a dokładnie wyróżnianie głosek w nagłosie wyrazów. Opracowalibyśmy karty ze wszystkimi literami polskiego alfabetu. Na karcie znajdowałaby się litera i obrazki, których nazwy rozpoczynają się na tą właśnie literę. I tak np. na pierwszej karcie byłaby litera A i odpowiednie obrazki : arbuz, ananas, aparat...itp, i tak,aż do ostatniej litery alfabeyu

    OdpowiedzUsuń
  31. Stworzyłabym ze swoimi dziećmi książeczkę multimedialna na temat : Moja rodzina.
    Każdy przedszkolak umieściłby rysunek swojej najbliższej rodziny. Dzięki takiej książeczce dzieci poznają bliżej swoich kolegów i ich najblizszych.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja wpadłam na pomysł, aby stworzyć taką książeczkę specjalnie poświęconą dla pór roku. Pierwszy rozdział to WIOSNA, dzieci rysują cokolwiek, co kojarzy im się z wiosną, jakieś owoce, warzywa, pogodę, zwierzaki, panią wiosnę i opowiadają o tym. Następnie LATO i wszystko w każdej porze roku odbywa się tak samo. Mogłoby wyjść to naprawdę nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Obejrzałam i odsłuchałam nagrania jakie znajdują się w pliku i uważam, że jest to bardzo ciekawy i innowacyjny sposób na prowadzenie zajęć i nie tylko. Bardzo fajnie można przedstawić tematy, które są realizowane w ramach zajęć, a także zrobić niespodziane dla kolegi-koleżanki z klasy z okazji urodzin. Ja stworzyłabym książeczkę elektroniczną pt. „Dary jesieni” , w której umieściłabym zdjęcia ze spaceru z dziećmi, gdzie odwiedzilibyśmy pobliski sad i las oraz nagrałabym komentarze dzieci na dyktafon na temat tego co zauważyły.

    OdpowiedzUsuń
  34. Doskonały pomysł! Ja mam pomysł na e - książeczkę pt: ,,Mali naukowcy", gdzie zamieszczone by były zdjęcia dzieci podczas wykonywania, obserwowania różnych doświadczeń wykonywanych w przedszkolu oraz zabaw matematycznych.

    OdpowiedzUsuń
  35. Z moimi przedszkolakami, wykonałabym książkę multimedialna pt Moja rodzina. Dzieci będą wykonywać rysunki swojej najbliższej rodziny. Dowiedzą się przez to więcej o sobie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Z moimi przedszkolakami, wykonałabym książkę multimedialna pt Moja rodzina. Dzieci będą wykonywać rysunki swojej najbliższej rodziny. Dowiedzą się przez to więcej o sobie.

    OdpowiedzUsuń
  37. witam, bardzo ciekawy pomysł! moim pomysłem na e-książeczkę jest książeczka pt ,,Mali odkrywcy" w której zamieściłabym zdjęcia z doświadczeń, eksperymentów przeprowadzanych w przedszkolu i niektórych ćwiczeń kształtujących pojęcia matematyczne. taka e książeczka byłaby niezwykłą pamiątką dla każdego przedszkolaka. .

    OdpowiedzUsuń
  38. Zapoznałam się z tą książeczką i uważam, że jest to bardzo ciekawy pomysł do zajęć tematycznych w szkole ale i nie tylko. Dzięki takiej formie edukacyjnej- jaką jest e-książeczka dziecko w sposób aktywny uczestniczy w procesie nauczania. Dlatego wspólnie z moją grupą stworzyłabym książeczkę o tematyce „Dary jesieni”. W tym celu wybrałabym się z wychowankami do pobliskiego sadu i w tej pięknej scenerii robiłabym zdjęcia, jak również prosiłabym o komentarz do zdjęć dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  39. Mój pomysł na książeczkę multimedialną to: "Zaczarowanym pociągiem w świat bajki". W książce tej dzieci mogłyby przedstawić bohaterów oraz ich przygody ze swoich ulubionych bajek.

    OdpowiedzUsuń
  40. Mój pomysł na e-książkę to "Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia". Przed świętami wykonujemy zdjęcia podczas różnych aktywności np. pieczenie pierników, ubieranie choinki a następnie prezentujemy rodzicom podczas uroczystości bożonarodzeniowych.

    OdpowiedzUsuń
  41. Moja propozycja na e-książeczkę to "Nasz dzień w przedszkolu". Fotografujemy dzieci podczas różnych aktywności w ciągu dnia np. mycie zębów, zajęcia dydaktyczne, pobyt na świeżym powietrzu, zabawy swobodne, zajęcia dodatkowe; następnie książkę możemy zaprezentować rodzicom wraz z dziećmi podczas zajęć otwartych (dzieci na podstawie zdjęć mogą opowiadać książeczkę rodzicom).

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, pomysł bardzo mi się podoba. Książeczka multimedialna jest ciekawym sposobem na aktywizowanie dzieci, rozbudzanie ich kreatywności i integrowanie grupy. Z pewnością wykorzystam tą metodę w pracy z moimi przedszkolakami. Pierwsza nasza książeczka będzie związana z tematyką przedszkola "Nasz dzień w przedszkolu". Dzieci będą miały okazję robić sobie zdjęcia podczas zabaw swobodnych, zajęć, spaceru, zabaw na ogrodzie przedszkolnym. Na koniec podsumujemy książeczkę zdjęciami przedstawiającymi ulubione aktywności przedszkolaków podczas pobytu w przedszkolu.

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny pomysł, moimi pomysłem jest zrobienie e-książeczki z różnych uroczystości przedszkolnych :)

    OdpowiedzUsuń
  44. super pomysł! Ja mam pomysł na wycieczkę do parku, gdzie będziemy robić zdjęcia różnych zdjęć i w sali poszukamy ich nazwy i stworzymy e - książeczkę. książeczka jest dobrym materiałem powtórzeniowym.

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam. Bardzo podoba mi się pomysł na stworzenie książeczki multimedialnej "Cztery pory roku". Ja dodałabym jeszcze w porach roku, żeby dzieci opisały kolory, którymi dana pora roku się charakteryzuje. Mogą też opowiedzieć o zwierzętach i roślinach, które możemy najczęściej daną porą roku obserwować w przyrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Jest to bardzo innowacyjny pomysł na stworzenie książeczki. Robiłam już z dziećmi wiele książeczek o różnej fakturze i różnymi technikami.Ale jeszcze nigdy w formie elektronicznej. Tematyką książeczki elektronicznej stworzonej przez moje przedszkolaki byłaby nasza grupa. Każda ze stron byłaby portretem innego dziecka, które opowiadałoby o sobie ( o tym co lubi, jakie zabawy są jego ulubionymi itp.)

    OdpowiedzUsuń